Dag 1: Aankomst Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Dag 1: Aankomst Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Dag 1: Aankomst Guatemala

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 Januari 2017 | Guatemala, Antigua

Na mijn vorige blogpost, stapte ik vol goede moed op het vliegtuig in Houston. De vlucht was niet bepaald prettig, veel turbulentie en een slechte landing, maar ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. En!!! Ik heb inmiddels al twee stempels in mijn paspoort, dat is nu al meer dan in mijn vorige paspoort. Whoop!

Na de security en douane werd ik opgewacht door Saskia, onze reisbegeleider. Ik had in Houston al wat mensen van de groep ontmoet, maar toen ontmoette ik de rest van de groep. Het was even met de neus op de feiten gedrukt worden toen ik rechtstreeks vanuit de aankomsthal buiten stond. Een grote groep mensen stond ons op te wachten 'Taxi? Hotel?'. Ik zag mijn kans schoon en begon in het Spaans terug te praten en meteen ontfermde een man zich over mij en stond ik binnen drie seconden bij de juiste groep. Is mijn collegegeld toch naar een goed doel gegaan ;)

We werden met een bus van Guatemala-stad naar Antigua gebracht. Mariska, een van de dames die ook alleen reist, kwam naast me zitten en ik hand ontzettend het gevoel dat ik op schoolreisje ging. Toen Saskia ook nog in de microfoon begon te praten was het plaatje compleet. We hadden eigenlijk nog even 'we zijn er bijna' moeten zingen

Het was half een 's nachts toen we aankwamen in het hotel. Het was natuurlijk pikkedonker en ik was kapot, dus heb weinig gezien van de reis naar het hotel. Wat me wel bijbleef waren de woorden en waarschuwingen van Saskia.

Ze waarschuwde ons voor criminaliteit. Laat geen geld of waardevolle spullen achter op je kamer, laat mensen niet in de buurt komen en laat je niet afleiden. Ondanks dat ik misschien niet meer de naïefste persoon op aarde ben, was ik daar wel even van geschrokken.

Het is nu laat in de middag van dag 2 (schrijf ik later nog meer over in een andere post om deze niet te lang te maken) en ik kan gelukkig melden dat het allemaal mee valt.

in het fotoboek wat foto's van ons mooie hotel.

Tags: Guatemala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 27957

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: