Dag 17: Rincon de la Vieja naar Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Dag 17: Rincon de la Vieja naar Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Dag 17: Rincon de la Vieja naar Samara

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Februari 2017 | Costa Rica, Sámara

Vanochtend weer vroeg uit de veren om lek gestoken te worden door kleine vliegjes. Oh nee, om een wandeling te maken in het Nationale Park waar we hebben gelogeerd. De wandeling duurde zo'n 1,5 uur en het pad liep langs kokende modderpoelen, 'fumeroles', stroompjes en prachtige bomen. We hebben zelfs twee apen (witgezicht capucijnenaap) gezien. Bij de ingang stonden potten met allerlei slangen, de ene nog groter en enger dan de andere, maar die hebben we in het park niet gezien.

Ik was vooral gefascineerd door de poelen met kokend water. De hele dag verse thee, dat is handig! Een stukje verderop was nog een kokende modderpoel. Heel bizar hoe rustgevend het is om zo'n modderbel kapot te zien spatten. Het geluid erbij is ook al zo fijn, alleen jammer van de stank. Zwavellucht is dan weer was minder fijn.

Na een frisse ochtendwandeling, zijn we weer vertrokken richting de volgende bestemming. Sámara ligt op het Nicoya peninsula, waar het gewoon altijd mooi weer is. In de winter ligt de minimumtemperatuur zo rond de 27 graden, met af en toe een dipje van een graad of 25. In de zomer kunnen de temperaturen oplopen tot 39 graden.

Sámara is een klein dorpje aan het strand, vooral bekend om de watersporten en walvis- en dolfijntours. Het dorpje stikt van de hostels en backpackers. Verder zijn er wat souvenirwinkeltjes, barretjes en restaurantjes.

Na de check-in zijn we met z'n vijven in de taxi naar het dorpje gegaan. Het hotel ligt dan wel aan het strand, maar is nog best een wandelingetje weg van het centrum. Mariska, Annet en ik hebben lekker wat gegeten bij een plaatselijk restaurantje voordat we op jacht gingen naar de laatste souvenirs. Rond een uur of 20:00 gingen de winkeltjes dicht en zijn we wat gaan drinken in een bar. Om 21:00 bracht de taxi ons weer naar het hotel.

Jullie zullen vast wel merken dat de blogs wat korter worden. Zo tegen het einde van de reis zijn er minder activiteiten en zoek ik vooral nog even mijn rust (in de zon) voordat ik weer terug naar Nederland kom. Ook zijn de excursies hier stukken duurder dan in de andere landen. Ondanks dat ik ontzettend veel gezien heb, veel geleerd heb en al een tijdje weg ben, voelt het alsof ik pas net ben vertrokken. Alles is zo snel gegaan en de tijd in Costa Rica is echt veel te kort.