Dag 18: Sámara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Dag 18: Sámara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Dag 18: Sámara

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Februari 2017 | Costa Rica, Sámara

Vanochtend weer vroeg uit de veren om wat moois te maken van onze laatste dag hier. Morgen hebben we een reisdag naar San José en overmorgen vliegen we alweer terug naar Nederland. Na een lekker ontbijtje zijn we richting het strand gelopen. Ondanks dat het pas 08:30 was, was het al goed warm. Annet, Mariska en ik vonden een ideaal plekje in de schaduw van een paar palmbomen. We begonnen alledrie met de belangrijkste daginvulling: lezen. Ik heb in de afgelopen drie weken toch ook flink gelezen.

Tegen 10:30 werd het me te heet op het strand en ben ik terug gegaan naar het hotel voor een frisse duik in het zwembad. Tenminste, dat dacht ik. Twee oudere Amerikaanse dames en hun aquaerobics instructrice bezetten het hele zwembad. Omdat ik mezelf had beloofd wat assertiever te zijn dit jaar, ben ik ertussen gesprongen en heb ik toch wat baantjes getrokken. Na wat zigzaggen tussen de dames door, leek het me een leuk idee om met een boek in de schaduw te gaan zitten. De dames vonden het toen nodig om heel hun levensloop te gaan bespreken met het meisje dat hen instructies gaf. Ik ben toen maar naar de bar gegaan, waar ik een drankje heb besteld en heerlijk in de tuin van het hotel ben gaan zitten. Mijn groepsgenoten kwam bij bosjes terug omdat het toch wel heet werd op het strand en in het dorpje.

Na een lekkere lunch in de tuin, zijn we naar het zwembad verhuisd. In het water waren drie betonnen barkrukjes gebouwd, dus daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt onder het genot van een cocktail (of twee). De papaya colada en mango colada waden heerlijk.

De groep had afgesproken om 'het laatste avondmaal' samen hier in Sámara al te doen. Onze reisbegeleider had met het hotel geregeld dat er een barbecue werd georganiseerd. Heel leuk idee, maar ons groepje besloot om toch lekker nog een keer naar het strand te gaan om daar de zonsondergang te bekijken onder het genot van een drankje. Daarna zijn we met z'n vijven op een heuse shopping spree gegaan. Morgen een lange reisdag en wie weet wanneer we weer de kans krijgen om souvenirs te kopen. Hierna waren we natuurlijk uitgehongerd en hebben we lekker wat gegeten.

De taxi chauffeur die ons gisteren naar het dorpje en terug naar het hotel had gebracht, had zijn kaartje achter gelaten. Toen we hem hebben laten bellen door het hotel, kwam Gerardo ons weer halen voor een mooi prijsje. Na het eten belden we weer, maar dit keer kwam er een busje in plaats van Gerardo's Land Cruiser. Wat bleek, Gerardo kon zelf niet komen, dus had hij zijn zoon gestuurd. De schat ;)

Ik heb nog even mijn koffer opnieuw ingepakt en ik ben zo goed als klaar voor de lange reis naar huis. Morgen vertrekken we naar San José, de hoofdstad van Costa Rica. We zullen rond het einde van de middag aan komen en aangezien we overmorgen al om 07:30 vliegen, zal het daar maar een kort nachtje worden.

Wat ik heb gezien van Costa Rica was mooi, maar het was nog maar het tipje van de sluier. Hier moet ik echt nog een keer terug komen om alle dieren (luiaards!!!) op mijn gemakje te bekijken. We hadden pech in het Nationale Park qua diersoorten, dat kwam omdat het die dag erg hard waaide. Aangezien Costa Rica net Amerikaans is, kan ik hier makkelijk op eigen houtje nog terugkomen en met een huurauto zelf het land verder verkennen! Wie gaat er mee?

  • 04 Februari 2017 - 14:45

    Lizette De Haarll:

    goede reis terug xxx gr Lizette

  • 04 Februari 2017 - 17:29

    Annemieke Fleskens:

    Ik!!! Goede reis terug en tot maandag

  • 05 Februari 2017 - 21:36

    Yvette:

    Goeie reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 27966

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: