Finding Nemo en Dory en Crush en..... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Finding Nemo en Dory en Crush en..... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Finding Nemo en Dory en Crush en.....

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 November 2008 | Australië, Cairns

Zo, na even stilte ben ik er weer! We hebben de afgelopen 3 dagen op een boot bij het Great Barrier Reef gezeten. Zo'n 4 keer per dag gesnorkeld en HEEL dicht bij de vissen en andere dieren gekomen. Echt WOW! Wat is dat prachtig zeg!

Maar eerst even iets anders. Onze eerste dag in Cairns hebben we toch anders besteed. We zijn met een ouderwetse trein naar een nabijgelegen dorpje gegaan, genaamd Kuranda. In Kuranda (een dorpje in het regenwoud) hebben we (eindelijk) een koala vastgehouden. De Koala die ik heb geknuffeld heette Princess, al had ze niet zo'n koninklijke manieren, het beestje had over mijn topje heen gepoept. Volgens de verzorgers brengt dat geluk, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet zo gelukkig mee was. Gelukkig was het makkelijk af te wassen. Daarna heb ik een wallabee (een kleine kangaroe) gevoerd. Ze eten uit je hand net zoals paarden dat doen, dus dat was erg leuk. Ook hebben we in een vogel- en vlindertuin rondgehuppeld. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n grote en mooie vlinders gezien!

Na een dagje sightseeing en dieren bekijken in Kuranda zijn we vroeg naar bed gegaan voor ons Great Barrier Reef avontuur.

Ik had Nemo al heel snel gevonden en Dory ook. Er zwemmen daar wel honderden vissen zoals Dory. Op dag 2 en 3 heb ik een stukje met een schildpad meegezwommen. Die beesten zijn echt super leuk! Ze lijken het leuk te vinden om met andere duikers/snorkelaars mee te zwemmen. Op dag 2 heb ik ook een haai gezien, EEEK! Gelukkig was ik aan het snorkelen en lag de haai op de bodem zo'n 4 meter onder mij, maar nog...eeeek! Echt een groot beest van zo'n 2 a 3 meter lang!!! Ik weet nu al dat als ik hier ooit terug kom dat ik een duikcursus ga volgen. Als je snorkelt kun je alles wel zien, maar als je gaat duiken kun je ook echt dichtbij komen. Het koraal komt toch wel heel dicht bij het wateroppervlak, dat had ik niet verwacht. Ben denk ik ook wel wat grammetjes kwijtgeraakt met al dat gezwem en al dat gezonde eten aan boord. Het was wel een zwaar programma. Elke ochtend om 5.45 op om voor 7 uur in het water te liggen voor de ochtendduik.

Vanmiddag zijn we weer aan land gekomen (al heb ik nog het idee dat de hele wereld deint) en heb ik een lekkere douche genomen. Op de boot mochten we maar max. 3 minuten douchen vanwege de beperkte watervoorraad. Vanavond gaan we nog met de hele groep wat eten en drinken in de stad (we waren met zo'n 30 man waarvan nog 1 andere Nederlandse). Morgenochtend vliegen we naar Melbourne waar de laatste etappes van onze reis helaas al beginnen. Ik kijk er heel er naar uit om de zus van mijn opa te ontmoeten en ik ben heeeeel benieuwd naar Melbourne. Iedereen die ik tot nu toe op mijn reis ben tegengekomen vind het een geweldige stad. Het is daar nu hoogseizoen want de paardenraces zijn begonnen, dus het wordt lekker gezellig druk daar!

Helaas moet ik jullie weer teleurstellen. Ik heb erg mijn best gedaan. Ik heb de foto's van het snorkelavontuur op cd laten branden, maar hier in het hotel mag ik geen cd's gebruiken. Ik hoop in Melbourne een internetcafé te vinden waar ik dat wel mag zodat jullie in ieder geval mijn onderwaterfoto's kunnen zien. Ik heb nog nergens computers gevonden waar ik mijn SD kaartje in kon stoppen, maar we blijven hopen!

Bedankt voor jullie berichtjes, erg leuk om te lezen! Het is nu weer over en uit hier in Queensland, we gaan weer naar het zuiden. Het is nu 27 graden in Melbourne dus dat komt helemaal goed!

  • 01 November 2008 - 17:32

    Mam:

    hoi maaike en robert,
    weer druk geweest lees ik dat was echt vakantie. een beetje in het water spetteren. nu op naar familie. doe de groeten aan tante riet en de rest.
    doei

  • 01 November 2008 - 18:23

    Andries:

    Maaike,
    Ikben blij dat alles naar wens verloopt en dat je plezier hebt. Por Robert eens op dat hij ook wat schrijft.

    Groeten

  • 02 November 2008 - 15:10

    Tamara:

    Goed, mijn derde poging om hier iets neer te zetten.

    *kijkt versuft naar stoffige snorkerspullen in kast* tja, wilde dat 't hier ook zo mooi weer was, kon ik ook visjes gaan kijken, maar ik ben echt bang dat ik morgenochtend weer ijs van de autoruit kan krabben :( Ook zit water er nu voor mij eventjes niet in. Kom net terug van de spoedeisende hulp.. ik raad iedereen af om een glasplaat proberen op te vangen. Gelukkig geen pees geraakt, dus de duim werkt nog, maar scheelde niet veel.

    Veel plezier nog xx

  • 03 November 2008 - 08:42

    Arnold:

    Hoorde van Veron dat jullie weer wat geschreven hadden. Helaas van het weekend nog geen tijd gehad... enne ik moet op mijn werk ook wat te lezen hebben ;)

    Als ik het zo lees dan zou ik willen dat ik mee had gemogen! Zo gaaf allemaal.
    En weer geen foto's, dus ik vind de optie van een Australische BBQ met foto-voorstelling zo gek nog niet hahaha.

    @Tamara: Hoop dat alles een beetje wil genezen... glas is inderdaad niet het materiaal wat je op wilt vangen.

    Groetjes,
    Arnold

    P.S. een reactie hier plaatsen is dus vele malen makkelijker dan op de site van Robert... raar identificatiegeval dat daar aan hangt.

  • 04 November 2008 - 09:45

    Opa De Haar:

    Ik lees wel dat jullie je uitermate amuseren . bijna om jaloers op te worden. Maar blijf genieten.Opa

  • 05 November 2008 - 14:27

    Lizette:

    proficiat met je vader wij zorgen wel dat hij een goede verjaardag heeft dat snorkelen lijkt me prachtig de fotos zien we thuis wel is misschien net zo leuk kun je persoonlijk uitleg geven geniet nog van je laatste dagen daar groeten van iedereen hier


  • 10 Maart 2009 - 09:22

    Opa De Haar:

    Leuk om dit allemaal mee te maken,zover ben ik nog nooit geweest.Maak er een fijne periode van het is je van harte gegund

    Veel liefs Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 28004

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: