Perth (21 maart t/m 6 april) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Perth (21 maart t/m 6 april) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Perth (21 maart t/m 6 april)

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Mei 2009 | Australië, Sydney

De reden dat ik minstens een maand niet meer 'geblogd' heb is simpel. Ik heb een maand lang gereisd, door plaatsen waar vaak niet eens een fatsoenlijke telefoonverbinding was, en heb geen tijd gehad om te schrijven. Daarom zal ik dat nu doen, want ik heb zo'n ontzettend geweldige dingen gezien en beleefd dat ik vind dat ik die met jullie moet delen.

Perth

Op 21 maart ben ik met Easyjet naar Perth gevlogen om Melinda te ontmoeten. Ik 'ken' Melinda al sinds ik een jaar of 16/17 was en we hebben al die jaren contact gehouden. Ze pikte me op van het vliegveld en heeft me naar mijn hostel gebracht. Na me te hebben gesetteld en omgekleed zijn we uit gegaan, aangezien het zaterdagavond was. Lekker gefeest en de volgende dag lekker uitgeslapen. Als je ergens nieuws bent, wil je toch wat, dus rond een uur of 11 ben ik de stad in gegaan en heb ik een tour gedaan. Perth is een mooie, moderne stad waar je hier en daar toch nog wat heel oude gebouwen tegenkomt. Natuurlijk niet zo oud als in Europa, maar toch erg mooi.

In het hostel heb ik Will ontmoet. Will komt uit Port Hedland (een dropje aan de noordkust van West-Australie). Hij heeft me ingewijd in het fenomeen 'Australian rules Football' (een soort van rugby) en daar was ik heel blij mee! We zijn met een aantal vrienden van hem naar een echte 'footy' wedstrijd geweest. Een beetje te vergelijken met een voetbalwedstrijd in Nederland. Heel gezellig en leuk om te zien!

Perth heeft een ontzettend mooi stadspark, King's Park genaamd. Omdat het zo'n lekker weer was heb ik een hele dag daar rondgehangen. Ik had lunch, drinken en een strandlaken meegenomen en heb lekker onder een boom zitten lezen. Wat een leven!

Elke stad heeft zijn mooie en leuke dingen, maar na 1,5 week, wil je toch wat anders. Ik besloot om op een tour te gaan naar 'The Treetop Walk'. Een wandelpad dat gebouwd is op de toppen van de hoogste bomen (met bladeren) ter wereld. De busreis er naartoe was lang, maar
ontzettend mooi. Toen we daar aankwamen regende het....tja, dat gebeurd zelfs hier! Het was toch erg mooi en fascinerend. Deze bomen zijn honderden jaren oud en ontzettend hoog. Een heel mooi uitzicht! Sommige bomen waren helemaal hol van binnen en waren dus ideaal om te schuilen voor de regen!

Tijdens mijn laatste weekend in Perth, ben ik naar Rottnest Island geweest. Dit eiland ligt zo'n 30 minuten per boot van de kust van West-Australie en heeft een heel grappige geschiedenis. Zoals jullie misschien al weten, waren het de Nederlanders die als eerste een voet aan de grond zetten in Australie. Ze kwamen aan op Rottnest Island. Op Rottnest leven kleine diertjes
die lijken op mini kangaroes. De nuchtere Hollanders dachten echter dat het ratten waren en het eiland werd 'Rattennest' genoemd en de Hollanders besloten om niet verder te gaan zoeken want het zag er allemaal niet zo uitnodigend uit. Het eiland heet nu nogsteeds Rattennest, maar omdat Australiers dat niet kunnen uitspreken is het veranderd in Rottnest. Dit eiland is
autovrij en je moet er met de boot naar toe. Toen ik aankwam was het 32 graden (HEEERLIJK!) en ben ik snel naar de haven gegaan omdat ik op een avonturenboottocht rond het eiland ging. Rond Rottnest liggen namelijk verscheidene wrakken van (vooral) Nederlandse schepen. Ook wonen er veel wilde dieren zoals zeehonden, dolfijnen, pijlstaartroggen en verschillende watervogels. Na 1,5 uur te hebben gevaren, kwam ik terug aan land en heb ik een fiets gehuurd
(erg Nederlands!) om rond het eiland te fietsen. De uitzichten waren prachtig en ik was erg blij dat ik besloten had om toch naar Rottnest te gaan (ondanks dat het vrij prijzig was). Na mijn fietstocht ben ik gaan afkoelen in de oceaan (die toch nog een watertemperatuur van zo'n 21 graden had). Toen ik terugkwam en op mijn handdoek ging zitten, hoorde ik een geluid naast
me. Toen ik keek, schrok ik me rot. Zat er ineens een enorme Pelikaan naast me! EEEK!

Na mijn avonturen in Perth besloot ik op een tour te gaan zodat ik meer van de grootste staat van Australie kon zien. De tour was een 10-daagse 'safari' van Perth naar Broome, waar ik in mijn volgende bericht meer over zal schrijven.

  • 30 Mei 2009 - 10:03

    Veron :

    Dat lijkt me idd wel gaaf om te doen die treetop walk. (doet me een beetje denken aan the lord of the rings ;)
    hoop dat je foto's hebt gemaakt? Nu is het weer wachten op je volgende berichtje. groetjes Veron

  • 11 Juni 2009 - 17:32

    Erik:

    Beetje late reactie..
    Maar er is ook zoveel gebeurt hier de laatste tijd.

    Ben blij dat het nog steeds perfect gaat daar aan de andere kant van de wereld :P

    Nu maar wachten tot het volgende nieuwtje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 28013

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: