Van backpacker naar Au-pair in 1 week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Van backpacker naar Au-pair in 1 week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Van backpacker naar Au-pair in 1 week!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

15 Mei 2009 | Australië, Sydney

Ik weet het, ik weet het, ik heb al veel te lang niks meer geschreven. Ik beloof dat ik zo snel mogelijk een verslag van mijn ontdekkingsreis door West-Australie en Darwin (en omgeving) zal schrijven. Maar eerst even een update van waar ik nu ben.

Toen ik terug kwam uit Darwin, ben ik op zoek gegaan naar werk. Na anderhalve week CV's insturen, afleveren en rondzoeken werd ik een beetje ontmoedigd door de 0 reacties die ik terug kreeg. Toen wees iemand me op een website die Family Match Australia heet, oftewel een Au-pair website. Ik dacht, ach ja, waarom niet? Ik vulde mijn contactinfo in en voordat ik de rest van mijn profiel had ingevuld, werd ik gebeld door Gerry, de eigenaar. Hij had werk voor me! Ik was helemaal overwelmd maar had ja gezegd.

En zodoende ben ik nu in een dorpje dat Middle Dural heet, 45 minuten ten noorden van Sydney. Vorige week woensdag zei ik ja, en nu ben ik al 2 dagen aan het werk. Ik ben de 'nanny' van Giselle (4) en Maximilion (2). Maar ook de oppas van 7 honden (waarvan er 2 'op bezoek' zijn in het kennel), 2 katten, 3 vissen en een kakatoe (die boos wordt als je hem kakatoe noemt!). Het is hier net een dierentuin maar ik heb het ontzettend naar mijn zin. De familie heeft een groot huis met een enorm land erom heen. De honden lopen vrij rond en komen soms even kijken wat ik aan het doen ben, of willen gewoon even geaaid worden. Coco, een zwarte poedel, is de enige hond die in huis is, de rest van de honden blijven allemaal buiten.

De kids gaan op maandag en vrijdag naar school, dus dan heb ik de dag 'vrij'. Moet wel de wasophangen en opvouwen, maar dat duurt 15 minuutjes. Beide ouders hebben een drukke baan, dus zijn de grootste tijd niet thuis. Het zijn super aardige mensen en ik zie het wel zitten voor 2 maanden.

  • 15 Mei 2009 - 07:40

    Dag:

    Chica! ik heb definitief geboekt! Ik kom geloof ik 19-7 om 7u 's morgens aan in Sydney en blijf dan een weekje daar! Hopelijk heb je dan tijd om te meeten, lijkt me gezellig!

    Leuk, au-pair zijn! Veel succes met de dierentuin daar!

  • 15 Mei 2009 - 10:37

    Mam:

    hoi maaike
    fijn dat je het naar je zin hebt. even iets heel anders! leuk toch! tot gauw xxx

  • 15 Mei 2009 - 16:08

    Anneke:

    Wat leuk! Wat kunnen de dingen mooi uitpakken, he ;). Wat grappig van die kakatoe:D

  • 18 Mei 2009 - 18:47

    Ciny:

    Ben blij weer iets van je te horen. Ongemerkt vraag je je toch af; waar hangt ze uit en gaat het allemaal goed.
    Zo te horen vermaak jeje nog prima. Liefs!!

  • 22 Mei 2009 - 10:10

    Veron.:

    Leuk om weer van je te horen :)Fijn dat je werk hebt. Het is dus werkelijk een beesteboel daar ;)Ik hoop dat je snel weer iets van je laat horen. Nog een fijne tijd als Au-pair toe gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 28013

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: