Familie en oude bekenden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Familie en oude bekenden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Familie en oude bekenden!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 November 2008 | Australië, Melbourne

Hallo hallo! Het is alweer een paar dagen geleden. Officieel zijn we niet meer in Melbourne, maar ik zet het er lekker toch op, vanmorgen waren we er nog!

Ik heb twee nachten bij de zus van mijn opa, Tante Riet, gelogeerd. Robert is in de stad gebleven terwijl ik in Beatrix Village zat. Leuk om weer even lekker Hollanders om me heen te hebben en drop en Stophoest te eten. Het was ook erg leuk om iedereen weer te zien! De eerste dag hebben Marga en haar man me meegenomen naar 'de hills'. Het was er alleen slecht weer en ik kon vanaf het uitkijkpunt nog geen meter zien omdat we gewoon in de wolken zaten. Daarom maar wat andere dingen gedaan in de (hele mooie) omgeving. 'Savonds zijn we gaan chinezen met Peter en zijn vrouw, Marga en Adrian en natuurlijk Tante Riet (die hier Oma V (vee, op zijn engels!) heet). De tweede dag zijn we Melbourne ingegaan, samen met Robert. Er rijd daar een gratis tram rond waar je op en af kan stappen. In die tram kwamen we twee mensen tegen die in onze tourgroep van Uluru zaten!! Wat is de wereld toch klein!

Het was dinsdag een feestdag in Melbourne. Het 'paardenfestival' waar onze reisorganisatie het bij het boeken over had bleek ook alleen maar DE grootste paardenrace wedstrijd van het jaar te zijn!! erg fijn dat we in de stad waren want het was er extra gezellig! Wedden op paarden is hier helemaal hot en mensen kwamen van ver om er bij te zijn. De slogan van de Melbourne Cup is dan ook 'The celebration that stops the nation'. En dat is niet overdreven. In de omgeving van Melbourne werkte niemand en in de rest van het land werk om 15.00 even het werk neer gelegd om naar de race te kijken. Dat doen ze in Nederland nou nooit!

Nu zijn we weer in Sydney in ons oude geliefde Vulcan Hotel (jaja, een Star Trekreferentie voor de liefhebbers). Morgenochtend vertrekken we naar Canberra, de officiele hoofdstad van Australie. De stad die volgens Adrian (de man van Marga) saai is omdat deze vol zit met eenrichtingswegen die alleen maar rond gaan en politici die eigenlijk hetzelfde doen als de wegen (en dat was een quote). Ik ben benieuwd. We blijven een nachtje in Canberra en dan komen we terug naar Sydney voor onze helaas alweer laatste paar dagen Down Under.

Qua foto's geef ik het op! Iedereen die wil krijgt van mij persoonlijk een voorstelling met een verhaal in geuren en kleuren!

p.s. Paps gefeliciteerd met je verjaardag :D Probeer er toch wat moois van te maken ondanks dat ik er niet ben ;) hihi

  • 05 November 2008 - 12:52

    Arnold:

    Jaja, het zit er weer bijna op... nog wat uitrusten en dan een aantal uurtjes 'opgepropt' in een vliegtuig zitten om in een druilerig Nederland weer uit te stappen.

    Die quote vind ik overigens erg sterk! Heb daar hard om moeten lachen... wat enkele collega's bewoog langs te komen en af te vragen wat er zo grappig was... oeps.

    Wat betreft die persoonlijke voorstelling met verhaal: Daar houd ik je aan!!! en ik denk dat Veron en Erik daar ook zo over denken haha.

  • 05 November 2008 - 15:01

    Tamara:

    Hmm... een voorstelling in geuren.. ik ben benieuwd hoe je dat gaat klaren ;)

  • 05 November 2008 - 18:11

    Opa De Haar :

    Ik vind het leuk dat je bij mijn Zuster bent geweest.Ik hoop dat daar Foto's van gemaakt zijn.De laatste dagen nog veel plezier Opa

  • 05 November 2008 - 18:40

    Mam:

    wat hebben jullie toch een druk leven!!! tamara, ik ben ook zeer benieuwd. wij wachten met spanning af. jammer maaike van die wolken. ging het wel goed met marga? veel plezier in canberra. geniet van de laatste dagen en tot gauw en groetjes aan robert.
    liefs uit uden

  • 06 November 2008 - 18:18

    Veron:

    Hoi Maaike heb met veel plezier je verhalen gelezen :) maar ik wil net als arnold de verhalen van jou horen en meteen die geweldige foto's bekijken.

  • 07 November 2008 - 16:50

    Lizette:

    leuk om te lezen je moet schrijfster worden. tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 27999

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: