Down Under, Mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Down Under, Mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Down Under, Mate!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Hehe, we zijn er!

De reis viel eigenlijk nog best mee. In Hong Kong was het even tanden poetsen en opfrissen en meteen weer boarden. Anderhalf uur overstaptijd klinkt veel, maar eigenlijk is het maar heel kort.

Het viel me trouwens erg op dat de Chinese stewards en stewardessen ALTIJD 'Thank you' zeggen. Krijg je een glas drinken en dan zeggen zij 'thank you'. In het begin klinkt het heel gastvrij enzo, maar na 11 uur wordt dat best irritant. Maar het is allemaal goed gegaan en om 21.00 Australische tijd zijn we geland in Sydney.

Toen we alles dachten te hebben overleefd kwamen we een nieuw avontuur tegen. De meneer met de rode hoed van HotelBus. Robert en ik dachten dat we dat ritje niet zouden overleven. Hij reed te hard, ging alle kanten op en volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling want er werd veel tegen hem getoeterd. Hij was druk in gesprek met zijn partner, in het Spaans. Ze waren met zijn tweeen de passagiers (die volgens mij allemaal even bang waren als ik) aan het bespreken. Ze hadden mij overgeslagen want ze wisten dat ik ook Spaans sprak. Was wel jammer eigenlijk, maar ja de 'Universidad Salamanca' sweater gaf het allemaal al weg.

We hebben vandaag al een beetje van Sydney gezien. We zijn begonnen bij de Sydney tower, het hoogste punt van Syndey. Lekker foto's maken van de stad op 279 meter hoogte. Ik kan je vertellen dat de lift naar boven doodeng is, maar dat is het allemaal wel waard! In de Sydney Tower hadden ze ook Ozexperience. Zo'n 4-D reis door het land. Dat was ook best leuk, vooral het stuk over het varen in een woeste rivier. Dit omdat de stoelen waar we inzaten meebewogen. Niet voor mensen met een zwakek maag dus!

Daarna zijn we naar Sydney Wildlife world geweest. Daar hebben we ECHTE Koala's en Kangaroe's gezien. Jaja! Robert heeft zelf een kangaroe geaaid (op z'n kont teehee). Ik was een kangoeroe aan het fotograferen en dat beest ging er echt voor liggen, hij maakte mooie poses! Ik kan helaas hier niks uploaden, maar ik blijf zoeken naar een internetcafe waar dat wel mag. De verzorgen die er bij stond heeft ons ook nog een mini concertje gegeven op een didgeree doo (als je dat zo spelt), dat was erg leuk. Ook hebben we van die beesten gezien met zo'n kraagje. Ze lijken op salamanders, maar hebben zo'n grote kraag, ben even vergeten hoe ze ookalweer heten. Wat een schattige beesten! Ik wilde een foto maken en eentje kwam gewoon recht op me afgeregend (tot aan het glas), ging toen op zijn achterpoten staan en keek me aan, heel bizar! Wildlife world is verdeeld in meerdere gedeeltes en sommige waren gewoonweg eng! Van die vieze slangen en supergrote mieren, getver! Gelukkig zaten ze achter glas. Ik vond de vlindertuin ook erg mooi, ik heb nog nooit zo'n grote vlinders gezien!

Er is wel een heel groot minpunt. Het regent hier!! Het is maar 13 graden. Vanaf dat we gisterenavond zijn aangekomen heeft het aan een stuk geregend. Ik had vantevoren tegen een vriendin van me gezeg dat ik wel wat regen zou meenemen omdat het hier al tijden niet meer had geregend. Het was eigenlijk maar een grapje....

Dadelijk gaan we aan board van de Captain Cook Dinner Cruise. Jammer van het slechte weer maar we gaan op de boot dineren terwijl we door de havens van Sydney cruisen. We hebben het Opera House natuurlijk al opgezocht. Ik zag het gisteren al vanuit het vliegtuig. Het lijkt eigenlijk best klein, maar we zijn nog niet echt dicthbij geweest. Misschien lijkt het veel groter als we er straks langs varen.

Morgenochtend moeten we ons al om 7.00 melden! Dan gaan we de blue mountains in. Ik heb een extra trui en een goed regenjack gekocht (natuurlijk met 'Australia' erop!) want ik heb gehoord dat het er nu sneeuw! Hebben wij weer.

Zaterdag vertrekken we naar Uluru, oftewel Ayer's Rock. Daar is het 38 graden. That's more like it!

Ik hoop snel weer te kunnen schrijven! Tot nu toe vind ik het geweldig hier! Wat hebben Australiers toch een leuk accent!!

  • 23 Oktober 2008 - 06:55

    Arnold:

    Joepie, gelijk al een kort verslag... alhoewel... kort ;)

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en die regen, ach anders was de omschakeling gewoonweg te groot geweest hahaha.

    Ik zit dit nu op mijn werk te lezen en vind het erg leuk, dus ik hoop dat jullie nog veel stukjes zullen schrijven over jullie ervaringen.

    Ik wacht al met smart op de foto's.

    Pap en ik zijn nadat we jullie afgezet hebben maar naar huis gereden, we hadden geen zin in nog zo'n file in de middag hahaha.
    Terugweg was in ieder geval een stuk sneller, binnen anderhalf uur in een restaurant bij Geffen.

    Veel plezier nog daar!

    Groetjes,
    Arnold

  • 23 Oktober 2008 - 07:46

    Stephanie:

    Eej Maaike dude!
    Je bent er nog maar net, maar ik vind het nu al gezellig om mee te lezen! Als je toch zo goed bent in regen meenemen naar Australië, kun je dan ook wat zon deze kant opsturen? Een graadje of 30 in november lijkt me wel wat. En sneeuw met kerst uiteraard. Pas op voor grote vleesetende insecten die in je bed kruipen en heel veel plezier nog! Ben benieuwd naar de foto's.
    xxx Stephania jah

  • 23 Oktober 2008 - 07:57

    Opa De Haar:

    Leuk weer wat van jullie te horen en geniet van alles wat je ziet.

    Opa

  • 23 Oktober 2008 - 09:00

    Fam Van De Wetering:

    Hier een berichtje uit Parkzicht! We hebben genoten van je verhaal. Hopelijk komen de foto's snel want we zijn erg benieuwd! Nog heel veel plezier, en geniet ervan!

    Liefs,

    Koen, Lizette, Henk & Marloes

  • 24 Oktober 2008 - 15:52

    Andries:

    Erg veel plezier toegewenst en die regen hadden ze toch ook nodig

  • 30 Oktober 2008 - 18:56

    Lizette:

    ik hoor wel dat je het goed naar je zin hebt geniet er maar van en ik vindt dat je best schrijfster kunt worden leuk om te lezen groeten aan robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 28013

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: