Blue mountains en de not so blue desert - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Blue mountains en de not so blue desert - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Blue mountains en de not so blue desert

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Oktober 2008 | Australië, Sydney

G'day mates! Bedankt voor jullie leuke berichtjes, superleuk om te lezen!

Gisteren zijn we naar de Blue mountains geweest. Helaas kan ik nu nog geen foto's uploaden want deze computer (midden in de woestijn!!!) heeft geen USB-aansluiting. Over 3 dagen gaan we terug naar de bewoonde wereld en dan beloof ik dat de foto's komen!

Anyway, de blue mountains. Die worden zo genoemd omdat ze vol staan met eucalyptus planten. Die lekken olie en als het licht daar doorheen komt, krijg je een blauwe gloed. Om 7 uur 'sochtends moesten we ons al melden bij Gummi, de vrolijke tour guide. Gummi is trouwens niet haar echte naam hoor, maar wat haar echte naam wel is zal voor altijd een geheim blijven want dat wilde ze niet zeggen. Eerst zijn we met de bus naar de Blue Mountains gebracht om kangaroes te kijken. Ik hoor jullie al denken, alweer? Ja! Alweer! Wilde kangaroes waren toch iets leuker dan de beestjes in de dierentuin. Ik heb ook een filmpje gemaakt van een hoppende kangaroe, hoe spannend!

Na het fotograferen van de kangaroes als een stelletje Japanners zijn we naar een dorpje in de bergen gebracht waar we konden ontbijten etc. Daarna diep de Mountains in om te hiken. Oef! Zo hard werken op vakantie! We hebben 2 uur gelopen over rotsachtige paden, modder en stenen (om over het water te lopen). Het deed me heel erg denken aan de Bush Bush in Burger's Zoo. Wel heel erg mooi! Er zijn daar inhammen van steen waar je onder kan staan en zeiknat wordt. Die druppels die 'door het plafond lekken' kunnen soms wel 100 jaar in de stenen vastgezeten hebben, toch best apart!

Na 2 uur hard bikkelen was het tijd voor de welverdiende lunch bij Echo Point. Echo Point is een uitzichtpunt waar je de beroemde 'Three sisters' kan zien. Als ik foto's kan uploaden zal ik het (grappige) verhaal achter deze 3 mini-bergjes vertellen. Na lekker gelunched te hebben (en snel te hebben moeten eten voordat de vogels het van je bord pikten) gingen we verder. Het was trouwens ideaal weer! Zo'n graad of 22-23, lekker zonnetje en af en toe een zuchtje wind.

Onze laatste bestemming in de Blue Mountains was Katoomba. Katoomba was vroeger een mijnersdorpje. In de Blue Mountains was veel kool te vinden. Jullie snappen natuurlijk dat een mijn beneden ligt, dus om die te gaan bezichtigen moeten we even naar beneden lopen. 1000 treden door de jungle wel te verstaan! Ik was na 85 eigenlijk al de tel kwijt, dus ik weet niet zeker of het er ook echt 1000 waren.

Beneden aangekomen (met trillende kuiten) hebben we genoten van het uitzicht en toch maar wat educatieve dingen gedaan. Gelukkig hoefden we niet weer helemaal naar boven met de trap. Er was een mijnerstreintje. Vroeger gebruikten de mijners die als ze na een dag lang bikkelen weer naar huis gingen. Nu is het louter een toeristische attractie. En een attractie is het zeker want het treintje gaat nogal steil omhoog, 50 graden!! Het voordeel is dat je wel snel boven bent!

Rond een uur of 5 'savonds waren we weer terug in Sydney. Van al onze plannen om de stad nog verder te verkennen kwam niet veel toen we eenmaal op ons heerlijke bed ploften. We zijn vroeg gaan slapen want vanochtend om 7.00 moesten we al inchecken op het vliegveld. Om 10.20 zijn we aangekomen hier in het rode hart van Australie, Ayer's Rock. Het was supermooi om te zien vanuit het vliegtuig, zo ver je kan kijken alleen maar rood zand en wat boompjes. Het was toen we aankwamen om 10.00 uur 29 graden, maar ik kan je vertellen dat het nu al heter is. We worden straks opgehaald voor onze 3 daagse Uluru (de Aboriginal naam voor Ayer's Rock) en King's Canyon Safari. Ik ben zeer benieuwd hoe mij dat (als luxepaard zijnde) gaat bevallen. Ik heb al wel meteen even zo'n vliegennet voor over mijn hoofd gekocht want ik wordt nu al gek van de vliegen!!

Ik ben vanaf straks dus 3 dagen incommunicado, maar daarna ben ik natuurlijk weer full force terug voor het verslag als ik lekker zit te relaxen op het strand van het subtropische Cairns!

  • 25 Oktober 2008 - 05:51

    Papa:

    Maaike reageer even op mijn e-mail.

    en hoe staat het met jullie voeten voelen jullie die nog wel,je hebt volgen mij nog nooit zo veel gelopen.(daar val je ook van af )

    veel plezier

  • 25 Oktober 2008 - 10:56

    Veron Snijders:

    Hoi Maaike (en Robert :)
    Vind het leuk om te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben. Mijn complimenten dat je door al het reizen enz, nog tijd over hebt om dit blogg/dagboek bij te houden. Ik kan niet wachten op de fotos en verhalen van jullie. nog veel plezier in australië. gr Veron.

  • 25 Oktober 2008 - 15:02

    Maria:

    Hé Maaike, erg leuk om te lezen van wat je zoal meemaakt. Tot nu toe lijkt het me heel gaaf. Ook bijzonder om onder 100 jaar oude druppels te staan. Is wel iets anders dan die kouwe miezerige Hollandse regen hiero. Kijk uit naar de foto's en je avonturen. Heel veel lieve groetjes van Andrea en mij.

  • 25 Oktober 2008 - 21:22

    Mam:

    hoi maaike en robert,
    het gaat goed daar geloof ik! deze reis is een hele ervaring voor jullie (en voor ons)ook wij zijn nieuwsgierig naar de fotoos. nog veel plezier en pas goed op elkaar. groetjes.

  • 26 Oktober 2008 - 09:19

    Opa De Haar:

    Ik zie wel jullie je goed vermaken maak er ook een fijne tijd van.
    Nou de foto's nog. Opa

  • 26 Oktober 2008 - 15:40

    Tamara:

    Wat?? De 'drie zusters'?? Die hebben ze in Ierland ook.. na-apers ;) En ook in Groningen trouwens :p
    Pff.. wil ook op vakantie als ik je verhalen zo hoor.
    Say hi to Skippy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 28013

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: