Things to do when you're down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Things to do when you're down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Things to do when you're down under

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Februari 2009 | Australië, Melbourne

Zo..het is al weer eventjes geleden. Naast ontzettend veel familiebezoek (wow, wat heb ik veel familie hier) heb ik ook nog wat andere dingen gedaan.

24 februari: Sky High, Mount Dandenong

Vandaag ben ik met Tante Riet en Marga naar Sky High geweest. Sky High ligt op de top van Mount Dandenong, de berg hier in de buurt. We hebben lekker rondgelopen, een terrasje gepikt en lekker rondgekeken. Vanaf de top kan je, op een goede dag, de skyline van Melbourne zien. Op de foto's kun je dat (als je goed kijkt) zien.

25 februari: Melbourne

Vandaag ben ik in mijn eentje op avontuur geweest. Ik ben in de trein naar Melbourne gestapt en ben lekker mijn neus achterna gegaan. Ik ben begonnen met een bezoekje aan het Melbourne Aquarium. Ik ben er achter gekomen dat ik toch echt dol op dieren ben. Het begon bij 'Antartica', je raad het al, de pinguins. Wat een fascinerende beestjes! Daarna ben ik verder gehuppeld naar de creepy crawlies en YUCK! Nu vind ik zwemmen in de zee helemaal eng! Een spidercrab? De giftigste kikker ter wereld? Dikbuik zeepaardjes? Eeeeuw! Het meest vieze was toch wel de aal. Hoe vies ik ze ook vond, ik kon het toch niet laten om te staren.

Na mijn bezoekje aan het Aquarium ben ik op de City Circle (lees: gratis) tram gestapt en ben ik gewoon bij willekeurige haltes uitgestapt en rond gaan kijken. Mijn eerste stop was de Fitzroy Gardens, woonplaats van de oh zo beroemde Captain Cook. Nee, niet die van de traveler cheques (dat is Thomas). Kapitein James Cook is de man die Australie heeft ontdekt. Grappig dat zijn huisje zo klein is.

Daarna ben ik naar het Etihad Stadium geweest. Jullie zullen wel denken....huh? Eh ja! De vorige keer dat ik in Melbourne was hebben ze de naam van het stadion veranderd van Telstra Dome naar Etihad Stadium. Voor alle aussies (lees: ozzies) is het nog steeds de Telstra Dome, maar toen ik er de 25e was hebben ze officieel de nieuwe naamborden opgehangen.

Daarna heb ik heerlijk op het gras in het zonnetje gezeten en mensen gekeken. MP3 spelertje erbij, flesje water...wat een leven!

Hmmm, geen foto's helaas. Blijkbaar moet je daar per maand voor betalen als je meer dan 10 foto's op je account wil *zucht*. Ik ga een andere pagina zoeken, heeft iemand suggesties?

  • 26 Februari 2009 - 12:42

    Ciny:

    Het klinkt allemaal als een grote lange vakantie. Om jaloers te worden. Maar ja, wij hebben net carnaval gehad

  • 26 Februari 2009 - 13:47

    Christian:

    Hoi vakantieganger. groeten vanuit Nederland!
    spreek je wel weer!
    gr
    christian

  • 26 Februari 2009 - 18:06

    Anneke:

    Ja, ik heb er wel eentje: waarom zet je niet alles op hyves of facebook? Kun je zoveel foto´s opzetten als je wilt en iedereen kent t. Plus zitten al je vrienden daar meestal al bij en dan zien ze t gelijk als er wat nieuws op staat :-)

  • 26 Februari 2009 - 21:52

    Mam:

    Ben net terug uit Parijs
    In een woord geweldig.
    Leuk jouw filmpje met de kangoeroe, groetjes. tot bels

  • 28 Februari 2009 - 12:29

    Erik:

    Sow das een heel verhaal,
    Zoals Ciny al zegt om jaloers op te worden ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 28013

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: