Rectificaties en nog wat laatste ditjes en datjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu Rectificaties en nog wat laatste ditjes en datjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike Fleskens - WaarBenJij.nu

Rectificaties en nog wat laatste ditjes en datjes

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 November 2008 | Australië, Sydney

Allereerst wil ik even wat dingen rectificeren.

1) Sorry opera house! Je bent toch wel heel groot van dichtbij!

2) Ik heb 400 foto's gemaakt en niet 300.

Tja, het zit er helaas op voor ons. Over 45 minuten vertrekt de shuttle naar het vliegveld en dan is het exit Down Under. Zoals jullie misschien al weten ben ik van plan om begin 2009 weer terug te gaan, maar dit keer voor langere tijd. Het stikt hier van de mensen (vooral Nederlanders en Duitsers trouwens) die een jaar of korter aan 'work & travel' doen.

De sfeer en mentaliteit hier in Australie spreekt me heel erg aan en ik zou graag meer van het land zien (en ook Nieuw Zeeland als het even kan). Het wordt dus weer even hard bikkelen als ik terugkom in ons koude kikkerlandje, maar het wordt het zeker waard! De lonen liggen hier ongeveer even hoog als in Nederland en de levensstandaard is ongeveer hetzelfde. Het enige verschil is dus dat de Australische Dollar op het moment niet zo heel veel waard is. 1 liter benzine kost hier 1,33 dollar, wat gelijk is aan 67 eurocent...dussuh..wil er iemand een vaatje?

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben aan de hand van mijn verhalen heb ik ontzettend genoten van mijn tijd hier in Australie. Ik raad echt iedereen aan om, als je even de kans hebt, wat tijd hier door te brengen. Er zit zoveel diversiteit in het landschap, er is echt voor elk wat wils. Alleen misschien niet voor ons pap, aangezien ik eigenlijk geen ruines heb gezien. Maar ik ben nog niet in South Australia, Western Australia en Tasmania geweest, dus wie weet hebben ze die daar wel.

Mijn reistips: Uluru (je kan hier gewoon voelen dat het een heilige plaats is, er hangt een mystieke sfeer en de Aboriginal cultuur is gewoon fascinerend. Ga alleen niet in de Australische zomer (dec-maart) want in de lente (okt) is het hier al 36 graden om 11 uur 's ochtends), Great Barrier Reef (Nemo, dat zegt het eigenlijk allemaal), Melbourne (mooie, moderne stad waar je uren langs de haven kan lopen en gratis op de city circle tram kan stappen) en natuurlijk Sydney (Aquarium, Wildlife centre, de haven en natuurlijk het 24-uurs nachtleven dat ontzettend gezellig is!)


  • 11 November 2008 - 15:21

    Tamara:

    Dusseh, ik denk dat ik m'n zomervakantie alvast ga plannen ;)
    Tot gauw meis, ik sms je morgen ff ivm je jetlag!

  • 12 November 2008 - 15:34

    Arjen:

    Remember me? Toch ook maar de grote oversteek gewaagd zie ik ;) Leuk he...komende zomer gaan wij ook weer!
    Ow ja...goed idee om nog een keer te gaan voor een langere tijd...The west is the best!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 28001

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 07 Mei 2018

10 dagen Tokyo

17 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Van Guatemala-stad naar San José

16 Februari 2009 - 16 Februari 2010

Een jaar Australie

Landen bezocht: